Eksploatacja auta z turbosprężarką - prosze o rade.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • loru
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 4286
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #26
    Zamieszczone przez Klauzero
    Jesteś pewien, że moment masz tak wysoko, bo chyba nie załapałem żartu?
    bxe w serii tak mają, ja w swojej po zhamowaniu mam max moment przy 1765 rpm a max moc przy 4035 rpm
    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #27
      Zamieszczone przez Klauzero
      Jesteś pewien, że moment masz tak wysoko, bo chyba nie załapałem żartu? Takie cuda ma http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=19855 i tak poniżej 4 tys obr.
      Sorrry pomyłka , chodziło mi o prędkość obrotową
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • Klauzero
        Rider
        • 2008
        • 575

        #28
        No to spoko
        Jeszcze trochę i Dijkstra martwiłby się, że max. moment obrotowy ma tak nisko
        Mądry Polak po ©kodzie...

        Komentarz

        • Kapuhy
          Ambiente
          • 2008
          • 132

          #29
          Zamieszczone przez Dijkstra
          to ja sie jeszcze doczepie...
          wszedzie pisze, ze zimnego silnika nie nalezy za mocno krecic... za mocno to znaczy ile? 2000, 3000, 4000 obr/min???
          )
          Mająć kiedyś Passata z silnikiem 1.9 TDI AVB niestety nie przestrzegałem zasady, że zimnego silnika nie wolno zbyt wysoko kręcić. Do pracy miałem tak koło 7 km i bardzo pod górkę niemal przez cały czas (to nie było w Polsce, u nas chyba nie ma takich pagórków). Po jakimś pół roku eksploatacji zaczęły się problemy z turbo - podczas tego właśnie wjazdu turbina wyłączała się przy około 3 tyś obrotów. Zawsze występowało to na zimnym silniku, gdy już był gorący problem znikał. Serwis VW oczywiście zasugerował wymianę turbiny, bo regeneracji nie robiło się. Przestroga myślę jest taka, że trzeba dbać o trubo, szczególnie w trudnych warunkach eksploatacyjnych, gdy np. zaraz po ruszeniu zmuszeni jesteśmy energicznie jechać pod górę.

          Komentarz

          • satoot
            Rider
            • 2008
            • 525

            #30
            Zamieszczone przez kombiak
            jestem raczej kierowcą starszej daty, ale ciągle stosuję się do takich zasad :
            2. nigdy nie rozgrzewam silnika na luzie (chyba że jest minus 25)
            Nawet nie pochodzi 10 sekund, od razu ruszasz?
            Pytam poważnie, nie wiem czy zimą lepiej:

            1. odpalić i skrobać szyby
            czy:
            2. skrobac szyby i po tym dopiero odpalić.

            Jak robić lepiej?

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8033
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #31
              Zamieszczone przez loru
              Zamieszczone przez Dijkstra
              wszedzie pisze, ze zimnego silnika nie nalezy za mocno krecic... za mocno to znaczy ile? 2000, 3000, 4000 obr/min???

              i dalej, kiedy juz olej jest wystarczajaco cieply? jak sie wskazowka ruszy? jak dojdzi edo 1 kreski czy jak osiagnie 90 stopni??
              Do 2500 rpm puki nie osiągnie 90 stopni a potem to przedmuchać wnętrzności i przed końcem wychłodzić spokojna jazdą.
              Jazda BXE i kręcąc go do do 2000obr/min na zimnym jest bardzo trudna, w tym zakresie prędkości nie da się jechać niestety
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • Ziomal
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 5841
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #32
                Zamieszczone przez satoot
                1. odpalić i skrobać szyby
                czy:
                2. skrobac szyby i po tym dopiero odpalić.
                Ciężko powiedzieć , z jednej strony nie powinno się obciążać zimnego silnika tylko go jak najszybciej rozgrzać ( ale bez pałowania )

                Ja najpierw skrobie , odpalam poczekam 5s i jadę
                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                Jest O1 1.6 BFQ

                Komentarz

                • Dijkstra
                  RS
                  • 2008
                  • 1589

                  #33
                  Zamieszczone przez Klauzero
                  No to spoko
                  Jeszcze trochę i Dijkstra martwiłby się, że max. moment obrotowy ma tak nisko
                  nie nie kolego zazwyczaj (czytaj codziennie w drodze do roboty) jezdze w granicach 80-140 wiec nawet na 5 obroty sa na "odpowiednim" poziomie jak lece autobana to i do 200 dochodzi wiec o zamulenie sie nie martwi czasem tylko jak jest "kiepska przepustowosc" to pozwalam mu sie swobodnie kulac 1200-1500

                  [ Dodano: Wto 21 Paź, 08 08:44 ]
                  Zamieszczone przez Klauzero
                  Dijkstra, AHF to raczej jednostka ze zmienną geometria turbiny, jazda z niskimi prędkościami obrotowymi krzywdy (nie chipowanej) jednostce nie zrobi, zamontowanej doń turbinie z VTG owszem.
                  mozesz to rozwinac?
                  Moje foty
                  Moja stronka
                  Moje 4 kolka

                  Komentarz

                  • Klauzero
                    Rider
                    • 2008
                    • 575

                    #34
                    Tak, jak pisaliśmy wcześniej, zapieczenie kierownic, ale z tego co piszesz latasz czasem ile fabryka dała, więc to i owo się przedmucha Natomiast, jeśli będziesz jeździł w tak niskim zakresie obrotów (1200 rpm) i często zdarzać się będzie sytuacja, w której trzeba będzie gwałtownie przyśpieszyć - czyt. wcisnąć gaz do dechy, to chipowana jednostka może to gorzej znosić. Serii trudno zrobić krzywdę, nawet jazdą w stylu ECO-Driving.
                    Mądry Polak po ©kodzie...

                    Komentarz

                    • Dijkstra
                      RS
                      • 2008
                      • 1589

                      #35
                      Jesli jezdze to staram sie nie przyspieszac z niskiech obrotow. Jesli to tylko mozliwe to redukuje biegi. A tak jak pisalem o chipie oczywiscie mysle. Znaczy sie juz nie mysle tylko zbieram kase. Chyba na wiosne go zawirusuje, bo po sniegu bez ASR'a to po co si emeczyc
                      A co do turbimy VTG - czyli zmienna geometria to ja to w koncu mam czy nie?? :roll:
                      Moje foty
                      Moja stronka
                      Moje 4 kolka

                      Komentarz

                      • Klauzero
                        Rider
                        • 2008
                        • 575

                        #36
                        A co do turbimy VTG - czyli zmienna geometria to ja to w koncu mam czy nie?? :roll:
                        Jeśli faktycznie wbite w dowód jest 110KM i oznaczenie AHF, ewentualnie 90KM i oznaczenie ALH, to z pewnością zamontowane jest sprężarka ze zmienną geometrią łopatek turbiny.
                        Mądry Polak po ©kodzie...

                        Komentarz

                        • Jane Doe
                          Classic
                          • 2008
                          • 37

                          #37
                          Zamieszczone przez Dijkstra
                          Jesli jezdze to staram sie nie przyspieszac z niskiech obrotow. Jesli to tylko mozliwe to redukuje biegi. A tak jak pisalem o chipie oczywiscie mysle. Znaczy sie juz nie mysle tylko zbieram kase. Chyba na wiosne go zawirusuje, bo po sniegu bez ASR'a to po co si emeczyc
                          A co do turbimy VTG - czyli zmienna geometria to ja to w koncu mam czy nie?? :roll:
                          w compsporcie bedziesz robil chipa ??

                          Komentarz

                          • Ziomal
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 5841
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez Dijkstra
                            A co do turbimy VTG - czyli zmienna geometria to ja to w koncu mam czy nie??
                            Przecież napisałem że wszystkie octavie miały zmienną oprócz AGR :!: A Ty masz AHF więc w czym problem ?
                            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                            Jest O1 1.6 BFQ

                            Komentarz

                            • Salvatore
                              Rider
                              • 2008
                              • 282

                              #39
                              Skoro już jesteśmy przy turbinach: czy BXE ma zmienną geometrię?

                              Komentarz

                              • Ziomal
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 5841
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez Salvatore
                                czy BXE ma zmienną geometrię?
                                Na 90 % Tak.
                                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                Jest O1 1.6 BFQ

                                Komentarz

                                • Dijkstra
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 1589

                                  #41
                                  w compsporcie bedziesz robil chipa ??
                                  albo w v-tech http://www.vtech.slask.pl/index.php?...tpage&Itemid=1

                                  albo w Mastersie http://www.tdi-tuning.pl/kontakt_katowice.htm

                                  z tym, ze w tym 1 jest taniej, wychodzi jakies 1120 zeta za wszystko
                                  Moje foty
                                  Moja stronka
                                  Moje 4 kolka

                                  Komentarz

                                  • Klauzero
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 575

                                    #42
                                    Salvatore, litości... czy VW strzelałby sobie w kolano zakładając do pompowtryskiwaczy turbinę z czasów 90 konnego AGR?
                                    Mądry Polak po ©kodzie...

                                    Komentarz

                                    • Ziomal
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 5841
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez Klauzero
                                      Salvatore, litości... czy VW strzelałby sobie w kolano zakładając do pompowtryskiwaczy turbinę z czasów 90 konnego AGR?
                                      Śmiechem żartem to nawet gdyby tak zrobili to nie byłby głupi pomysł , zobaczcie turbo od AGR ciężko jest posadzić :diabelski_usmiech
                                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                      Jest O1 1.6 BFQ

                                      Komentarz

                                      • Klauzero
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 575

                                        #44
                                        ALH też było dziwnym wynalazkiem - turbina ze zmienną geometrią, moc taka sama jak AGR i na deser podobno słabsze sprzęgło. No cóż, jakby ktoś usłyszał parę lat temu, że VW porzuci rozwijanie PD i przejdzie na CR, to pukałby się w głowę
                                        Mądry Polak po ©kodzie...

                                        Komentarz

                                        • Jane Doe
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 37

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Dijkstra
                                          w compsporcie bedziesz robil chipa ??
                                          albo w v-tech http://www.vtech.slask.pl/index.php?...tpage&Itemid=1

                                          albo w Mastersie http://www.tdi-tuning.pl/kontakt_katowice.htm

                                          z tym, ze w tym 1 jest taniej, wychodzi jakies 1120 zeta za wszystko
                                          z tego co sie orietuje to compsport robi chipa za 1000 zl ze wszystkim ale trzeba spelnic warunki :
                                          1. byc klubem - a wy jestescie klubem
                                          2. uzbierac cos kolo 10 aut

                                          wiec moze zalozyc temat kto z polodnia chcialby zrobic chipa , zebrac ludzi i wytargowac dobra cene u jakiesj firmy tuningowej , pewnie nie tylko ty chcesz miec cos wiecej pod maska

                                          a slyszlam cos o jakims aligatorze ( mam nadzieje ze teraz sie nie myle) w Katowicach chyba on tez dobrze robi chipy .... ale compsport wiadomo renome ma juz ogromna

                                          Komentarz

                                          • Dijkstra
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 1589

                                            #46
                                            a ma ktos zdanie o V-tech'u?
                                            z tego co wiem, wlasni ezaczynali dawno dawno temu w grodzie Kraka, pozniej Jastrzebie, a teraz Gliwice.

                                            Ale oczywiscie jestem za. Ja sie pisze na chipsa. Kto jest jeszcze chetny niech sie dopisze, zobaczymy ile sie sztuk uzbiera
                                            Moje foty
                                            Moja stronka
                                            Moje 4 kolka

                                            Komentarz

                                            • Jane Doe
                                              Classic
                                              • 2008
                                              • 37

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Dijkstra
                                              a ma ktos zdanie o V-tech'u?
                                              z tego co wiem, wlasni ezaczynali dawno dawno temu w grodzie Kraka, pozniej Jastrzebie, a teraz Gliwice.

                                              Ale oczywiscie jestem za. Ja sie pisze na chipsa. Kto jest jeszcze chetny niech sie dopisze, zobaczymy ile sie sztuk uzbiera
                                              zeby wyrobic sobie opinie proponuje poszukac informacji na innych forach lub zalozyc tu temat "ktora firme tuningowa polecacie" oraz temat np " Ślask / Malopolska grupowy chiptuning zapisy " w tedy powinno sie ruszyc
                                              a co do v-techu jak i goduli slyszalam duzo roznych sprzecznych teorii . Bierz pod uwage wybierajac firme tuningowa zeby ona specjalizowala sie w dieslach w tedu i niutonometry jak i moment obrotowy oraz przyrost mocy mozesz miec jak najlepeij dobrany do kondycji i paramtrów silnika

                                              Komentarz

                                              • Dijkstra
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 1589

                                                #48
                                                a tak troche z innej beczki, czy samochody z silnikami 110Km i130 maja ten sam osprzet? - mam na mysli wal korbowy, sprzeglo, skrzynke?
                                                Moje foty
                                                Moja stronka
                                                Moje 4 kolka

                                                Komentarz

                                                • cybant
                                                  Drive
                                                  • 2008
                                                  • 89

                                                  #49
                                                  inne

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...